web.flash-news
Jordan Trail - natuke ekstreemsem matkamine

...ja mida ei tohi unustada pakkida kõrbesse

Me 68traveli töötajad kaldume aeg-ajalt kõrvale tavapärastest reisi- ja matkaradadest.

Nagu näiteks seekord, kui suundusime Jordaaniasse.

Jah, seal oli klassika - ujumine Surnumeres ja katse ujuda seal kõhuli. Soovitan kõigil proovida aga nagu meiegi, siis avastad, et sa lihtsalt ei suuda seda teha :)

Me ei jätnud vahele ka ajaloolist Petrat, Punases meres ujumist ega kuulsat Wadi Rumi.

Nii palju on reisiplaanis enamiku juhukülastajate marsruudil mida nimetatakse Jordaaniaks. Meie pühendasime sellele umbes kaks päeva oma koguprogrammist, kuid see oli seda väärt.

Meie peamine eesmärk oli aga matkata osa Jordaania matkarajast mida matkavad väga vähesed. Vähemalt praegu...

Me tegime seda ja nautisime seda nii palju kui võimalik, 5 päeva mille jooksul matkasime veidi üle 100 km läbi Jordaania kõrbe. Ja kuna me kirjutame loodusest ja püüame olla abiks siis millist varustust on vaja erinevateks matkadeks. Selles artiklis leiad mõned head nõuanded, mida tasub kuiva kanjoni ja kõrbe jaoks kaasa pakkida.

Top 10 asja mis meie matkal ei saanud puududa:

1. hea seljakott koos kvaliteetse seljasüsteemiga
  2. usaldusväärne veefilter
  3. mugav auto madrats
  4. kerge ja hea kvaliteediga telk (ideaalis tähtede vaatega) + põrandalähedane telk
  5. magamiskott "just õige"
  6. võimalikult vähe kaaluv, kuid piisavalt energiat andev toit
  7. kompaktne pliit ja kerge pott
  8. hea pealamp
  9. laadija/akud
  10. korralikult sissekantud jalanõud + jalanõusid liiva ja kivide vastu
  11. taskunuga
  12. mida meil ei olnud ja mis oleks pidanud olema: müts koos kaelakattega, korralik päikesekaitsekreem, huulepalsam ja märjad salvrätikud :)

Meie seljakottide sisu täielik nimekiri 5 päeva pikkuseks matkaks on kokku võetud artikli lõpus.

1. Usaldusväärne veefilter

Põhiline ja tõesti nr.1 asi milleta sellisel matkal ei saa hakkama. Peale meie kohtusime kogu matkal vaid ühe matkagrupiga, seega ei saa tegelikult võrrelda erinevaid filtreerimissüsteeme mida kes seal kasutasid. Kohalikud kitsed ja kaamelid said hakkama filtreerimata veega ja Saksamaa naismatkajatel oli nimeline filter mille filtreerimine võttis tõesti uskumatult kaua aega ja filtreeritud vesi tilkus väga aeglaselt.

Meil oli ammu järeleproovitud UV-pliiats, kuid lõpuks oli see vaid varuks. Otsustasime katsetada uut GRAYLi filterpudelit. Selle abil filtreerimine oli kiire ja tõhus, esimesel peatusel filtreerisime umbes 20 liitrit vett umbes 15-20 minutiga. Boonuseks oli see, et vesi oli pärast filtreerimist selge ja ei olnud mingeid lõhnu ega midagi mida me mäletame aastatepikkusest tablettidega filtreerimisest. Pärast seda ei olnud see kunagi päris ahvatlev juua. Kui olete seda kogenud, siis teate, millest ma räägin ;)

Me kasutasime GRAYL 400 ml filtripudelit ja suutsime selle koguse filtreerida 8-10 sekundiga. Nüüd on olemas UltraPress 500 ml täiustatud versioon, peamine eelis on ülemine joomisava ja parem haardumine. Kui soovite suurema mahuga pudelit siis on olemas ka GeoPress 700 ml.

Kõik on saadaval mitmes värvitoonis ja me soovitame kindluse mõttes alati varufiltrit kaasa võtta mis lihtsalt kruvitakse pudelile peale. Selle kasutusaeg on 100-300 liitrit kuid see sõltub suuresti ka sellest kui määrdunud vett filtreerid. Jordaanias jõime vett mis enne filtreerimist nägi üsna räpane ja kasutuskõlbmatu välja seega kulus filter kiiremini ära. Nii et alati on hea kui on ka varu olemas. Eriti kui oled lähimast tsivilisatsioonist mõne päeva kaugusel... ;)

2. Hea seljakott kvaliteetse seljasüsteemiga

Kui matkad hommikust õhtuni 5 päevaks pakitud seljakotiga mis sisaldab lisaks telkimiskraamile ja riietele ka toitu ja vett siis on mugav ja kvaliteetne seljakott väga oluline. Ideaalis hea seljasüsteemiga ja soovitavalt mitte liiga raske, sest iga kilomeetriga tunned iga 100 grammi kaalu rohkem ja rohkem. Head seljakotid - kui nad peavad midagi vastu pidama - on tavaliselt ka suurema kaaluga. Hea on valida õige proportsioon ja kindlasti minna pikematele marsruutidele proovitud seljakotiga. Kas valime klassikalise raskema seljakoti või midagi ülikerget on igaühe enda otsustada.

Klassikutest näiteks Deuter ( SL versioon sobib rohkem naistele) või Ferrino. Mõlemad on kaubamärgid, mis on aastakümneid oma seljakotte täiustanud ja teavad mida nad teevad. Soovitame 60-70-80liitri mahutavusega seljakotte - sõltuvalt sellest kui palju on telk, haagissuvila ja magamiskott kergendatud ja vähendatud ;)

Ja siis on veel eraldi kategooria milleks on meie seljakotid tuntud ülikerge kaubamärgilt SixMoonDesigns. Siin on asi veidi spetsiifilisem, sest iga seljakott koosneb kolmest eraldi osast (seljakott ise, õlasüsteem ja puusasüsteem). Aga võtke meiega julgelt ühendust kui vajate nõuandeid. Mina kavatsen SMD seljakotti testida kuu aja pärast - 8-päevasel matkal Omaanis.

3. Mugav ja kerge

Meil on olnud erinevaid mudeleid aga mida võin heal südametunnistusel öelda on see, et Therm-a-rest on meid aastaid hästi teeninud. Mitte ainult meid vaid ülemaailmselt. Kui teid ei häiri suurem ruumala ja selle kinnitamine seljakoti külge väljastpoolt on suurepärane lahendus "vana tuttav klassik" hävimatu Z lite või Z Lite Sol versiooni näol. Need mudelid pakitakse kokku sekunditega neid ei ole vaja pumbata ja tühjaks lasta neid ei häiri kui kaste neile peale langeb või nad märjaks saavad ja nende peal saab päeva jooksul kohe välja rullida. Või kasutage neid lõunapausi ajal rajal istmepadjana.

Kui soovite nii kaalu kui ka ruumi kokku hoida (ja ei pane pahaks, et säästate oma rahakotti vähem) siis on olemas kerged ja virnastatavad mudelid mis meeldivad eriti teie seljale (päeval, aga ka öösel). Parimate hulka kuuluvad näiteks üks eelmise aasta maailma parimatest madratsitest , NeoAir Uberlite, või säästlikum Prolite. Viimane hitt on Therm-a-rest NeoAir Xlite, mis on Uberlite'iga võrreldes vastupidavam. Lihtsalt veidi raskem.

Täispuhutavate madratsite puhul soovitan kasutada madratsiga kaasas olevat täispuhutavat kotti, sest puhumisel koguneb madratsi sisse niiskus. Kui te ei maga väga külmades temperatuurides, siis ei mängi see isolatsiooni osas suurt rolli. Seda saab siis kodus lahendada jättes õhkmadratsi paariks päevaks täispuhutud ja sisse kogunenud tilgad kaovad järk-järgult ära. Pikematel matkadel võib sinna aga koguneda rohkem kui paar tilka vedelikku.

Veel üks väike soovitus isiklikust kogemusest - kõrgusel 186 valisin esimest korda Large versiooni mitte Regulari. See on küll pisut lisaraskus aga ma sain madratsi paar sentimeetrit pikemaks aga ka laiemaks ja sain parema kvaliteediga magada. Ja uni on ju kõige tähtsam asi pikkadel matkadel - see määrab kogu järgmise päeva heaolu, energia ja hea tuju, eks ole? ;)

4. Kerge ja hea kvaliteediga telk *Ideaalne vaatega tähtede poole

Me testisime kolme erinevat mudelit MSRilt nimelt Elixir, Hubba ja Access. Kolm ikoonilist telgi taset mille vahel saab valida vastavalt sellele milleks soovitakse telki pikemaajaliselt kasutada või mõnevõrra vastavalt rahalistele võimalustele. Kui te ei plaani aastaringset telkimist, siis on Elixir täiesti piisav. Elixir1 on väga kena ja 2,16 kg.

Seda saab veel kergemaks teha, nagu mina tegin andes endale Hubba NX mudeli. Kuna mina isiklikult eelistan telgis veidi lisaruumi - kas siis seljakoti jaoks või lihtsalt mugavamaks magamiseks siis Jordaanias kasutasin Hubba Hubba NX2 mis isegi 2-kohalisena kaalub vaid 1,76kg. Üks on isegi ainult 1,33kg mis teeb sellest tõesti täiusliku ja uskumatult kerge telgi.

Kolmas mudel mis meil kaasas oli, oli Access 2 mis kaalub 1,84kg, kuid see on nelja aastaaja telk mida saab kasutada ka talvel. Kõik kolm mudelit olid konkreetselt Jordaanias enam kui piisavad ma nautisin ka rohkem kui ühel korral uskumatult tähistaeva all magamaminekut, sest NX2 telgis on läbipaistva võrkudega telgiosa. Ja Tropico jätsin puhkama.

Sarnaseks suviseks matkamiseks sobiks väga hästi CarbonReflexi ülikerge telk mis on isegi ainult 0,79 kg üheinimese ja 0,99 kg kaheinimese versioonis. Või siis ökonoomsem Zoic 2 suvemudel mis kaalub 2,19kg.

Hinna poolest on see alati suurusjärgus 100-200 ülespoole erinevate tüüpide vahel alates Elixirist kuni HubbaNXi, Carbon ja Accessini. Kui aga teete ja plaanite teha mitmepäevaseid matku soovite minna "kergelt" ja teate, et saate oma telgile loota siis on see investeeringut väärt.

Mis puutub telkidesse siis soovitame kindlasti osta põrand see kaitseb sind ja telki paremini ;)

5. Magamiskott "just õige"

Igaüks kes reisib ja telgib sagedamini ja aastaringselt omab kindlasti kahte või enamat magamiskotti. Lihtsalt ei ole võimalik end igaks aastaajaks ühega varustada, see on võimatu.

Ja isegi kui sul on kodus valik on väga raske pakkida täpselt sellist magamiskotti mida kohapeal vaja on - eriti kui ilmaprognoos on kõikuv ja igal aastaajal on ilm lihtsalt ebastabiilne.

Me läksime Jordaaniasse kus öine temperatuur oli 3-5 kraadi ümber. Lumesadu väljaspool Petra linna pani meid mõnda aega mõtlema kas me ei külmeta öösel surnuks, kuid järgmiseks päevaks oli meil pigem soe kui külm. Mõnikord teeb ilm lihtsalt seda, mida tahab :)

Mina isiklikult testisin seekord Ferrino Lightec 1000 magamiskotti ja jäin väga rahule. Mõistlik kaal, mitte tarbetult suur ja ööd selles olid väga mõnusad.

Nendes tingimustes oleks piisanud ka väiksema allapanu kaaluga magamiskott - näiteks Lightex 500 Duvet, kus saab ikka kaalu kokku hoida. Aga kui oleks veidi vihmane olnud siis oleks see ilmselt äärmus olnud. Mina jäin oma magamiskotti valikuga sellel matkal rahule. Kui aga vihma peab kannatama siis märja keskkonna jaoks soovitame sünteetilise täidisega magamiskotti nagu seda testisime oma viimasel ekspeditsioonil Põhja-Jäämerele. Seal osutus Nightec 600 heaks valikuks kuigi kõige külmematel öödel oleks ka Nightec 800 olnud kasulik, sest külm läks juba natuke üle küünte.

Pärast seda kui palju tähelepanu Mountain Equipment magamiskottide valmistamisele pöörab ja kui läbimõeldud need on plaanin järgmisel ekspeditsioonil midagi nende tootevalikust katsetada. Nad on üks maailma tippe magamiskottide osas, ootan huviga uut kogemust!

6. Võimalikult väikese kaaluga, kuid rohkelt energiat sisaldav toit

Kõikidel sarnastel mitmepäevastel matkadel, eriti neil kus tuleb kogu toit kaasa võtta, kasutame võimalikult palju kuivtoitu mille saame minutitega sooja, täisväärtusliku ja energiarikka söögi.

Hommikusöögiks teen tavalist müslit (tavaliselt Mixit), mida täiendan tavalise kaerahelbepudru ja külmkuivatatud puuviljadega.

Lõunasöögiks ja õhtusöögiks oleme aastaid olnud rahul Summit to eat toodetega. Seekord valisime Chicken Tikka, pasta lõhe ja brokoliga, veiseliha ja kartulid ning praetud riisi kanaga. Kõik oli maitsev ja tuleb alati peale pingelist päeva kasuks.

Meie nõuanne: kahest pakist on alati soodsam. Ja ka vähem kaalukam kanda ja siis jäätmeid. Üksikute roogade pakendeid on raskem vedada.

Järgmisel korral pakime kindlasti ka magustoidu ekstrad ja juustud.

Mitu päeva järjest ei saa sama toitu süüa on vaja veidi vaheldust, nii et mitmekesistame oma toitlustust kauakestvate vorstide, koduvorsti, juustu ja konservidega. Kõik see kombineerituna leivaga. Jordaanias oli araabia ümmargune kõige parem see kestis kuni matka lõpuni.

Ja muidugi teraviljabatoonid ja mõned šokolaadid jms.

Energia- ja vitamiinilisandina on seljakotis standardselt viinamarjasuhkur ja magneesium.

Järgmisel ekspeditsioonil testime ka tuntud Taani kaubamärki TRAIL kui see end tõestab, lisame selle oma veebipakkumisse, et see oleks veelgi mitmekesisem.

7. Kompaktne pliit ja kerge pott

Meie peamine probleem Jordaanias toiduvalmistamisega oli see, et kogu riigis on vaid umbes kaks-kolm linna kus saab osta pomme gaasipliidile. Agabas kuhu me lendasime - hoolimata sellest, et see pole üldse väike linn - ei müüda gaasipomme. Gaasipliidi ja eriti selle jaoks vajaliku bensiini kaasas kandmine oli viimane asi millega me tahtsime tegeleda kuid nii leppisime, kuigi logistiliselt ja rahaliselt veidi keerulisemalt kuid positiivse tulemusega, et ostame gaasipommid riigi pealinnas. Samal ajal kui me Surnumere soolase vee tihedust testisime ja end lõunabuffees täis toppisime saatsime oma autojuhi Ammani ja ta tuli sealt tagasi kolme pommiga. Nii oli meil lihtsam kõndida. Ja ka vähem bensiinihaisu ja muret, et see kuskile meie seljakotti tilgub.

Proovisime juba erinevaid keediseid. Pärast kõiki neid aastaid võin öelda, et kuigi on erinevaid odavamaid lahendusi, asendusi või koopiaid, kasutan MSR Pocket Rocket 'i (on olemas ka De Luxe versioon, mida on täiendatud automaatse süütamisega) mis on usaldusväärne ja minu oma on olnud juba umbes 15 aastat ja see töötab ikka veel. Pärast meie palverännakut läbi Jordaania ja eriti eelnevat kogemust väljaspool polaarjoone Rootsis kadestan heas mõttes teisi ekspeditsiooni liikmeid selle mudeli pärast mida kavatsen järgmisel ekspeditsioonil lisada Windburner Systemile ja tipp on MSR Reactor - seni kõige kiirem välitingimustes keetmise süsteem mis on kunagi leiutatud.

8. Hea pealamp

Ilma hea pealambita ei tohiks ühelegi matkale minna ja mitmepäevase matka puhul ei tule see üldse kõne alla. Olenemata sellest kas on vaja matkata varahommikul või isegi hilisõhtul või lihtsalt telgi püstitamiseks või õhtuseks toiduvalmistamiseks on pealamp matkajale/retkelisele vajalik ja hea kaaslane. Turul on palju kaubamärke mis valmistavad pealampe ja paljud neist on hea kvaliteediga. Meie oleme taas kord aastate jooksul järeleproovitud kvaliteedi juurde jõudnud - soovitame konkreetselt Petzli pealampe.

Lihtsamad mudelid nagu Tikka või Actic on igapäevaseks kasutamiseks täiesti piisavad kuid tasub minna klassiga ülespoole. Actic Core' i kasutasin Jordaanias, kus on juba võimalus kasutada lisaks klassikalistele AAA-tuledele (need olid mul seljakotis varuks) ka Core'i akut, mida saab laadida USB kaudu.

Kui olete veelgi nõudlikum ja vajate veelgi tugevamat valgusvihku mis on eriti kasulik jooksmisel, jalgrattasõidul või öösel suusatamisel siis soovitame Swift RL või selle Swift PRO versiooni.

9. Laadijad/akud/adapterid

See ei ole midagi milleta ei saa 5-päevast matka üle elada aga... lõppude lõpuks me juba pildistame oma mobiiltelefonidega, kasutame neid ka navigeerimiseks, kirjutame nendega ka märkmeid ja kogemusi... ja seepärast on parem kui meil on alati natuke akut varuks. Seega kanname kaasas powerbank'i. Optimaalseks suuruseks sellise pikkusega matkal osutus 10000W võimsus mis laeb telefoni 3-4 korda - sõltuvalt telefoni tüübist muidugi.

Powerbane valmistavad paljud kvaliteetsed brändid meie oleme testinud SCROSS'i - Šveitsi brändi millega oleme seni alati rahul olnud. Eriti rahul oleme praktilise väikese suurusega ja ka kaal on väga vastuvõetav võrreldes paljude teiste sama võimsusega powerbankidega.

Sõltuvalt sellest, millisest riigist sa reisid on hea mõte pakkida kaasa ka sobiv adapter, et saaksime oma powerbank'i laadida Jordaanias või mujal kohalikus elektrivõrgus ;)

10. Korralikult sissekantud jalanõud + kingakatted liiva ja kivide vastu

Igaüks, kes on teinud mõnda pikemat matka, eriti kui tegemist on mitmepäevase matkaga, teab juba, et kõige targem on kanda hästi läbiproovitud ja läbikäidud matkakingi. Selleks matkaks valisime kõik madalad jalanõud ja see oli hea valik. Kuid me hindasime väga ka pahkluude varrukad, sest ilma nendeta oleksime pidevat kivide ja liiva noppimist oma kingadest pidanud. Mõnikord võib väike ja kerge asi, mis ei võta isegi seljakotis ruumi, teha hindamatuid imesid ;)

Peaaegu kõik tegid seda ilma villideta. Kui mõni tekkis, siis oli Compeed plaaster tõhusaks vasturelvaks. Need on üks väheseid, millega isegi kui tekivad villid, saab üsna mugavalt edasi pedaalida.

11. Taskunuga

Ma ei lähe üheleki mitmepäevasele matkale ilma taskunoata millel on purgiavaja, pudeliavaja ja võib-olla ka käärid, kaabits ja muud lisad. See on põhimõtteliselt hädavajalik toidu valmistamiseks ja pealegi ei tea kunagi kus mööda rada on vaja lõigata, kärpida jne. Mina isiklikult olen aastaid kasutanud Victorinoxi nuga need pole kunagi pettust avaldanud. Mul on praegu umbes viies aga mitte sellepärast, et mõni eelmine ei ole minu kasutamisele vastu pidanud põhimõtteliselt on need noad surematud ja neid saab omada kogu eluks. Kui te ei unusta neid aeg-ajalt käsipagasist põhipagasisse maha laadida ja lennujaamas ei võeta nuga ära. Ja Victorinox on varaste seas väga populaarne kuhu sattus ka üks või kaks minu algset "kollektsiooni". Praegu on mul Forester ja olen kõige rohkem rahul - hindan mudelid suurema käepidemega versioonis neid saab hoida paremini. Isiklikult valisin puust käepidemega versiooni see annab mulle parema tunnetuse ja seotuse loodusega ;)

12. Päikesekreem, huulepalsam, repellent.

"Pisiasjad", mida ei tasu unustada. Eriti kõrbes aga ka kivistes kanjonites või suvalistel platoodel. Unustatud huulepalsam maksis mulle nädal aega kuiva huule rehabilitatsiooni. Ei midagi kohutavat aga seda oleks võinud vältida. Ma ei unustanud repellenti aga lõpuks polnud seda tõesti vaja. Aga pigem kannan asjatult väiksemat pakki kui et pean ilma repellentita putukatega võitlema ja telkimist ebameeldivaks tegema.

Meie seljakottide komplektne sisu:

Magamine - telk, lisapõrand telgile, magamiskott, madrats, padi kas oma riietest või täispuhutavast

Riietus - meriino särgid ja aluspesu, dressipluus, veekindel jope, lühikesed püksid, pikad püksid, sokid, kaelarätik, müts (müts ja soe õhtuks), õhukesed kindad

Toiduvalmistamine ja toit - pliit, pott/veekeetja, kruus, dehüdreeritud toit, värske toit, teravilja- ja proteiinibatoonid, viinamarjasuhkur, vitamiinid/piiritustabletid, teed, veidi soola, suhkrut, küüslauku, õli - vastavalt maitsele ja nõudmistele, mis paadisõitjale sobivad :)

Hügieenitarbed - hambahari ja hambapasta (võimalikult väikese suurusega hambapasta - kas üle jäänud suurem või minihambapasta, väike seebiplaat, päikesekaitsekreem, huulepalsam, repellentid

Muu varustus - põhiline esmaabikomplekt, plaastrid, elektroonika (mobiiltelefon, laadija/kaablid/powerbank), veekindel kohver dokumentide jaoks, kott (neile, kes eelistavad oma dokumente ja väärtasju kanda vöökohal - eriti kasulik linnades)

Usaldusväärne toetus

Kiire tugi, garantiiaeg ja lihtne tagastamine. Eluaegne garantii meie puittoodetele.

4,8/5 keskmine hinnang

Rohkem kui 6000 arvustust klientidelt üle kogu maailma. 98% kliente soovitab meid.

Isikupärastatud tellimused

68travel on originaaltootja mis tähendab, et saame kiiresti luua individuaalseid tellimusi vastavalt teie soovidele.

Me elame seiklemiseks

Me 68travelis armastame reisida ja avastada. Püüame kasutada taaskasutatud looduslikke materjale ja vähendada plastide kasutamist. 68reisi ümber maailma »

Otsi

COOKIES

68travel, s.r.o. Küsib teie nõusolekut teie andmete kasutamiseks isikupärastatud reklaami ja sisu sihtrühmade statistika ning tootearenduse samuti seadmes oleva teabe salvestamise ja/või juurdepääsu eesmärgil.

Saate seadistusi kohandada klõpsates igal elemendil. Lisateavet GDPR-i kohta leiate sellelt leheküljelt.

Saate muuta oma isikuandmete kasutamist. Tarnijad vajavad teie luba, et teha järgmist: